Papers - ARIMOTO Norifumi
about 74-
<Article>Exploring High Schoolers' Challenges with Improv Games and Support Strategies
Hikita Shoki, Fujimori Yuki, Arimoto Norifumi
15 ( 1 ) 83 - 92 2024.2
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
-
小学校教員は大学生のインプロ・ゲーム実践をどのように捉えるか
疋田 翔己, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 66 ( 0 ) 439 2024
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
-
共生を具現化するミュージッキングの展開
壽谷 静香, 有元 典文, 児玉 太一, 芳賀 均, 芳賀 真衣, 安久津 太一
音楽教育学 53 ( 2 ) 104 - 105 2024
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本音楽教育学会 Joint Work
-
Tributes to Dr. Hiroaki Suzuki
Abe Keiga, Arimoto Norifumi, Anzai Yuichiro, Imai Mutsumi, Iriki Atsushi, Ueda Kazuhiro, Utsumi Aki … Show more authors
Abe Keiga, Arimoto Norifumi, Anzai Yuichiro, Imai Mutsumi, Iriki Atsushi, Ueda Kazuhiro, Utsumi Akira, Ohnishi Hitoshi, Omori Takashi, Okada Takeshi, Okada Hiroyuki, Osada Naoko, Otagiri Hitoshi, Ono Tetsuo, Kameda Tatsuya, Kawai Nobuyuki, Kiyokawa Sachiko, Kubo-Kawai Namiko, Kuriyama Naoko, Sayeki Yutaka, Shimada Sotaro, Shirouzu Hajime, Suzuki Satoshi, Suwa Masaki, Takagi Koutarou, Tateno Yoshikazu, Terao Atsushi, Den Yasuharu, Nakashima Hideyuki, Nakamura Kuninori, Hasida Koiti, Hattori Masasi, Harada Etsuko, Haryu Etsuko, Hiraki Kazuo, Fukuda Takeshi, Hori Koichi, Honda Hidehito, Matsuka Toshihiko, Miyazaki Michiko, Miwa Kazuhisa, Murayama Isao, Yokosawa Kazuhiko, Yokoyama Taku Hide authors
Cognitive Studies: Bulletin of the Japanese Cognitive Science Society 30 ( 4 ) 407 - 433 2023.12
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:Japanese Cognitive Science Society Joint Work
-
《カノン》を題材にしたミュージッキング
壽谷 静香, 有元 典文, 栗原 清, 寺内 大輔, 芳賀 均, 芳賀 真衣, 安久津 太一
音楽教育学 52 ( 2 ) 90 - 91 2023
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本音楽教育学会 Joint Work
-
インプロゲームに苦手意識を持つ生徒の実態調査
疋田 翔己, 藤森 裕紀, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 65 ( 0 ) 168 2023
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
-
他者貢献を基軸とした小学校でのタブレット端末活用の学習環境デザイン
室矢 真弓, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 64 ( 0 ) 197 2022
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
-
郡司 菜津美, 清家 隆太, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 63 ( 0 ) 120 - 121 2021
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130008078218
-
対話をうながす学習環境デザイン(2):教員のリスクに着目した性教育デザインの検討
宮川 亜実, 有元 典文, 郡司 菜津美
日本教育心理学会総会発表論文集 62 ( 0 ) 118 2020
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007982703
-
対話をうながす学習環境デザイン(1):生徒・教師の座席配置の認識に関する一考察
小黒 竜太, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 62 ( 0 ) 117 2020
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007982704
-
教職入門における学校保健・安全に関する教育内容の検討-授業実践における学生のイメージ変化を手掛かりに-
物部博文, 有元典文, 泉真由子, 郡司 菜津美, 杉崎 弘周, 藤原 昌太, 植田 誠治
横浜国立大学教育学部紀要. I, 教育科学 2 191 - 196 2019.2
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜国立大学教育学部 Single Work
Other Link: http://doi.org/10.18880/00012276
-
学びのパフォーマンスのデザイン(4):―医療現場での具体的なパフォーマンスとしての転移―
川名 るり, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 61 ( 0 ) 2019
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
<p></p>
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813819
-
学びのパフォーマンスのデザイン(3):―「対話」に基づく性教育デザインの基礎研究―
宮川 亜実, 郡司 菜津美, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 61 ( 0 ) 2019
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
<p></p>
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813821
-
学びのパフォーマンスのデザイン(2):―高校授業にインプロゲームを導入した際の学習者リスクの検討―
渡邉 由貴, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 61 ( 0 ) 2019
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
<p></p>
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813817
-
学びのパフォーマンスのデザイン(1):―高等学校教員のファシリテーションが生徒のパフォーマンスに及ぼす影響―
黒木 美和子, 有元 典文
日本教育心理学会総会発表論文集 61 ( 0 ) 2019
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:一般社団法人 日本教育心理学会 Joint Work
<p></p>
Other Link: https://ci.nii.ac.jp/naid/130007813825
-
志村 拓弥 , 有元 典文
教育デザイン研究 9 258 - 258 2018.1
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜国立大学大学院 教育学研究科 Single Work
-
教育において殻を破り自分を広げるべきは誰か? : いっしょに生きる技術としての発達の最近接領域 (ダンスがひらく 学びの世界 : 殻を破る・自分を広げる)
有元 典文
女子体育 59 ( 6・7 ) 12 - 15 2017.6 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本女子体育連盟 Single Work
-
Abe Sayaka, Arimoto Norifumi
Journal of education design ( 8 ) 52 - 61 2017.1 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Graduate School of Education Joint Work
-
Study of the Relation between Teaching Experience and the Teachers' view of Learning Evaluation
Kakinuma Ryuichi, Arimoto Norifumi
Journal of education design ( 8 ) 62 - 70 2017.1 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Graduate School of Education Joint Work
-
大会実行委員会企画 シンポジウム 音楽と音楽教育の原点から音楽科教育を再考する (第47回大会報告)
安田 寛, 塚田 健一, 小川 昌文, 有元 典文
音楽教育学 46 ( 2 ) 49 - 56 2017 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本音楽教育学会 Joint Work
-
A Study of Newly Designed Lesson for Connecting a Lecture to a Nursing Practice in Maternity Nursing
Enoki Kayoko, Arimoto Norifumi
Journal of education design ( 7 ) 53 - 60 2016.1 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Guraduate School of Education Joint Work
-
Sugai Atsushi, Arimoto Norifumi
Journal of education design ( 7 ) 61 - 69 2016.1 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Guraduate School of Education Joint Work
-
Effect of "Revoicing" in Studying in Group Activities : From an Analysis on Students' Speeches in Active Learning
Atsushi Sugai, Norifumi Arimoto
Journal of YNUSE ( 3 ) 13 - 22 2016
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Joint Work
-
教育実習における学習過程へのアプローチ : 教師としての学びの充実に向けて
一柳 智紀 , 坂本 篤史 , 三島 知剛 , 姫野 完治 , 有元 典文 , 渋谷 美和子
日本教育心理学会総会発表論文集 57 74 - 75 2015.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
自主企画シンポジウム
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/57/0/57_74/_article/-char/ja/
-
Lois Hozman,translated by Yuji Moro(2014).Asobu Vygostky(Vygostky at Work and Play),Tokyo:Shinyosha
ARIMOTO Norifumi
Cognitive Science 22 ( 1 ) 213 - 215 2015.3
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:Japanese Cognitive Science Society Single Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jcss/22/1/22_213/_article/-char/ja/
-
Hirano Yasuyuki, Arimoto Norifumi
Journal of YNUSE ( 1 ) 59 - 70 2014.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Joint Work
-
Sasaki Maria, Arimoto Norifumi
Journal of YNUSE ( 1 ) 33 - 45 2014.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Joint Work
-
A study about the skills and ability of the teacher for building the safety and healthy schools
Hirofumi Monobe, Norifumi Arimoto, Miwako Kikuchi, Masako Takamatsu, Ayako Hirata, Asami Yoshida, H … Show more authors
Hirofumi Monobe, Norifumi Arimoto, Miwako Kikuchi, Masako Takamatsu, Ayako Hirata, Asami Yoshida, Hirona Ikeda, Yuko Hiranuma, Natsumi Gunji Hide authors
Journal of the College of Education and Human Sciences Yokohama National University ( 16 ) 145 - 154 2014.2
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Faculty of Education and Human Sciences Joint Work
-
Natsumi Sonoda, Norifumi Arimoto, Tomoko Suzuki, Sachio Fukuda
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center ( 13 ) 73−84 2013.12 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
教育心理学の「学校外の社会へ」の拡張と協働(越境論から) : 状況論・活動理論の実際(3)
香川秀 太 , 青山 征彦 , 山口(中上) 悦子 , 渡辺 理 , 諏訪 晃一 , 岡田 光弘 , 有元 典文
日本教育心理学会総会論文集 54 S54 - S55 2013.7
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
自主企画シンポジウム
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/55/0/55_S54/_article/-char/ja/
-
中学校におけるタブレット活用が授業に及ぼす影響(2) : ツール選択の主体性の観点から
有元 典文 , 名取 洋典
日本教育心理学会総会発表論文集 54 209 2013.7
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
ポスター発表
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/55/0/55_209/_article/-char/ja/
-
中学校におけるタブレット活用が授業に及ぼす影響(1) : 「出前授業」の観察から
有元 典文 , 名取 洋典
日本教育心理学会総会発表論文集 54 208 2013.7
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
ポスター発表
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/55/0/55_208/_article/-char/ja/
-
Learning Observed : The Social Construction of Relatively Permanent Change in Behavior
ARIMOTO Norifumi
Cognitive studies : bulletin of the Japanese Cognitive Science Society 20 ( 3 ) 281 - 282 2013
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:Japanese Cognitive Science Society Single Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jcss/20/3/20_281/_article/-char/ja/
-
学校インターンシップの可能性を問う : 「越境の知」をはぐくむ
田島 充士 , 中村 直人 , 森下 覚 , 有元 典文 , 溝上 慎一
日本教育心理学会総会論文集 54 868 - 869 2012.11
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
自主企画シンポジウム
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/54/0/54_868/_article/-char/ja/
-
複数のコミュニティ間の境界をいかに乗り越え(越境し)分析するか : 状況論・活動理論の実際(2)
香川 秀太 , 青山 征彦 , 原田 悦子 , 南部 美砂子 , 日根 恭子 , 須藤智 , 朴 勤植 , 山口 悦子 , 鹿志村 香 , 臼井 東 , 岩木 穣 , 臼木 悦生 ,有元 典文
日本教育心理学会総会論文集 54 922 - 923 2012.11
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
自主企画シンポジウム
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/54/0/54_922/_article/-char/ja/
-
Hirano Yasuyuki, Arimoto Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center ( 12 ) 63 - 78 2012.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
Other Link: http://hdl.handle.net/10131/8252
-
The learnability of the practice in specific context on the training ship
BAN Toshiaki,ARIMOTO Norofumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 11 ) 41 - 54 2011.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
How are children's subjectivity constructed? -The fieldwork on out-of-school activity in Kamakura-Terakoya-
FUSE Takaya,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 11 ) 55 - 68 2011.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
バンド練習における集合的課題調整 - 吹奏楽団とロックバンドの比較から
「新原将義」「有元典文」「尾出由佳」
日本認知科学会第28回大会論文集 2011.9
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本認知科学会 Joint Work
-
The Purpose and Significance of "Field Internship and Research in Education"
ARIMOTO Norifumi,ODE Yuka,OKAMOTO Yayoi
Journal of education design 2 49 - 57 2011.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:Yokohama National University,Education Design Center Joint Work
-
教室での学習構造3 : 文章外情報が読解に与える影響 : 挿絵を例に
「中塚圭二郎」「有元典文」
日本教育心理学会総会発表論文集 52 782 2010.7
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
-
MORISHITA Satoru,OIDE Yuka,OKAZAKI Chihiro,ARIMOTO Norifumi
Journal of the Japanese Association of Educational Psychology 58 ( 1 ) 69 - 79 2010.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:The Japanese Association of Educational Psychology Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/jjep/58/1/58_1_69/_article/-char/ja/
-
実践参加者の認識形成3 社会人のキャリア設計回想研究:看護師の場合
近田英樹・有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 739 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_739/_article/-char/ja/
-
実践参加者の認識形成2 音楽知覚の社会文化的構成 :ヘビーメタルミュージック聴取者の知覚分化の様態
新原将義・有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 738 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_738/_article/-char/ja/
-
実践参加者の認識形成1 性欲の社会文化的構成 :若者の性欲にまつわる談話分析
郡司菜津美・有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 737 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_737/_article/-char/ja/
-
教室での学習構造3 文章外情報が読解に与える影響―挿絵を例に
中塚圭二郎・有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
-
教室での学習構造2 教室における日常実践の学校化プロセス―ミシンを題材として
會津律治,森下覚,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 781 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_781/_article/-char/ja/
-
柴田真穂,李增,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 780 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_780/_article/-char/ja/
-
専門家の学習過程3 演劇における台詞記憶について―必然的反復構造による膨大記憶の獲得
松田尚之・有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 664 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/52/0/52_664/_article/-char/ja/
-
専門家の学習過程2 医療接遇演習の効果
大江朱実,尾出由佳,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
-
専門家の学習過程1 状況理解の差分に基づく看護教育デザイン
原田美枝子,森下覚,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 52 2010
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
-
The discourse analysis of Student Teacher's reflection: changing student teaching experiences into the resource for their future activity
SHIBATA Maho,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 10 ) 21 - 37 2010 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
The effect of illustrations on reading comprehension of English text
NAKATSUKA Keijiro,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 10 ) 41 - 60 2010 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
The effect of socio-cultural structure of music practice for writing and playing jazz
TANAKA Natsuki,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 10 ) 61 - 75 2010 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
Everyday Learning Environment of factory novice worker
IWAHASHI Masahiro,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 10 ) 79 - 96 2010 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
A study of differentiation of musical perception: focusing on heavy metal music
NIIHARA Masayoshi,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 10 ) 135 - 151 2010 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
ヨットの操船の実践者による素朴な学習環境デザイン-学校教育におけるミシン実習場面との比較-
會津律治, 森下覚,有元典史
横浜国立大学教育相談・支援総合センター研究論集 ( 9 ) 39 - 51 2009.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜国立大学教育相談・支援総合センター Joint Work
-
Analysis of visualizing practice of affection from the university student's utterance
GUNJI Natsumi,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University ( 9 ) 55 - 66 2009.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
演劇における台詞記憶について―必然的反復構造による膨大記憶の獲得
松田尚之・有元典史
横浜国立大学教育相談・支援総合センター研究論集 ( 9 ) 67 - 77 2009.10 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜国立大学教育相談・支援総合センター Joint Work
-
学びの共同体4 : 看護教員と看護学生の省察内容の差分について
原田美枝子,森下覚,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 51 384 2009.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/51/0/51_384/_article/-char/ja/
-
文野洋,岡部大介,黒田真由美,今井一仁,岡崎ちひろ,城間祥子,茂呂雄二,佐伯胖
日本教育心理学会総会発表論文集 51 S118 - S119 2009.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/51/0/51_S118/_article/-char/ja/
-
郡司菜津美 , 岡部大介,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 51 360 2009.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/51/0/51_360/_article/-char/ja/
-
学びの共同体1 : 教育実習のミーティングにおける導きの会話構造
森下覚・有元典文
日本教育心理学会総会発表論文集 51 381 2009.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/51/0/51_381/_article/-char/ja/
-
會津律治 , 森下覚,有元典史
日本教育心理学会総会発表論文集 51 383 2009.8
Language:Japanese Publishing type:Research paper (other science council materials etc.) Publisher:日本教育心理学会 Joint Work
Other Link: https://www.jstage.jst.go.jp/article/pamjaep/51/0/51_383/_article/-char/ja/
-
The Effects of Student Teaching Programs in Cooperating Elementary Schools
343 - 357 2009
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
-
調査研究編 共同体の接触から見えてくるもの--Tuomi-Grohnの論文より (特集 状況論がひらく看護--インタラクションの精緻な分析)
有元 典史
インターナショナルナーシング・レビュー 31 ( 5 ) 55 - 60 2008.10
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本看護協会出版会 Single Work
-
Re-Search It In Social Process, Not In Psychological Process
13 ( 1 ) 2007.5
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Single Work
-
The social construction of affection in Kyabakura
OKAZAKI Chihiro,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University 7 57 - 72 2007 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
The ability accomplished through artifacts in BBQ restaurant
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University 6 101 - 123 2006.8 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
意味の交渉としてのフィールド
有元 典史
日本認知科学会 「教育環境のデザイン」研究分科会研究報告 「意味の交渉としてのフィールド」 12 ( 1 ) 1 - 5 2005.7 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本認知学会 Single Work
-
Learning as Expanding the Social network in Cosplay Community
MIYAMOTO Chihiro,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University 5 41 - 54 2005 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
学習環境のデザインがデザインしているもの
森下覚・有元典文
日本認知科学会 「教育環境のデザイン」研究分科会研究報告「学習研究者、自身の授業を語る」 11 ( 1 ) 1 - 10 2004.6 [Reviewed]
Language:English Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:日本認知学会 Joint Work
-
Virginity as a cultural object
ARAI Shusaku,MORISHITA Satoru,OKABE Daisuke,ARIMOTO Norifumi
Journal of Psychotherapy, Educational Consultation and Support Center Yokohama National University 4 67 - 88 2004
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:Yokohama National University Educational Consultation and Support Center Joint Work
-
しんりがく最新研究(3)学校の言語ゲーム崩しとアイデンティティ
有元 典史
児童心理 56 ( 8 ) 858 - 863 2002.6
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:金子書房 Single Work