所属組織 |
教育学部 学校教員養成課程 英語教育 |
職名 |
講師 |
研究キーワード |
ヴァーチャル リアリテリー、語彙、第二言語習得 |
学内所属歴 【 表示 / 非表示 】
-
2021年4月-現在
専任 横浜国立大学 教育学部 学校教員養成課程 英語教育 講師
-
2017年4月-2021年3月
専任 横浜国立大学 教育学部 学校教育課程 英語教育 講師
-
2008年4月-2017年3月
専任 横浜国立大学 教育人間科学部 学校教育課程 英語教育 講師
-
2013年4月-現在
併任 横浜国立大学 国際戦略推進機構 講師
論文 【 表示 / 非表示 】
-
The Long Road to International School
Wiz, Charles
Bilingual Japan 24 ( 1 ) 7 - 12 2015年4月 [招待有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(研究会,シンポジウム資料等) 単著
-
Measuring flow experience in an immersive virtual environment for collaborative learning
Schaik, P. van, Martin, S. Wiz, C.
First International Virtual Environments Research Group (iVERG) conference 156 - 166 2011年9月 [査読有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(国際会議プロシーディングス) 共著
Our goal was to apply the concept of flow to model the experience of collaborative learning in immersive virtual environments. Pairs of small teams were engaged in collaborative problem solving while communicating through an immersive virtual environment. A flow inventory assessment was administered at each session using human-computer interaction.
-
Conditions for successful online document collaboration.
Vallance, M., Towndrow, P.A. & Wiz, C.
Tech Trends 54 ( 1 ) 20 - 24 2010年1月 [査読有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 単著
This paper discusses the conditions that are particularly successful when using technology and are required for significant collaboration. Collaborative work is represented by parties engaged in mutually beneficial relationships to achieve predefined goals. To illustrate effective collaboration, the use of online document collaboration tools is summarized.
-
Learning spaces, tasks and metrics for effective communication in Second Life within the context of programming LEGO NXT MindstormsTM robots: towards a framework for design and implementation.
Martin, S., Vallance, M., Schaik, P. van. & Wiz, C., P. van. & Wiz, C.
Journal of Virtual Worlds Research 3 ( 1 ) 3 - 24 2010年1月 [査読有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 共著
This paper discusses research related to establishing metrics and evaluation methods for conducting scientific activities in an immersive virtual environment (IVE). It reports on the results obtained between two teams programming LEGO robots to navigate mazes. Tasks are analyzed for maze complexity and communication restrictions.
-
Designing effective spaces,tasks and metrics for communication in Second Life within the context of programming LEGO NXT Mindstorms™ robots.
Vallance, M., Martin, S., Wiz, C.
International Journal of Virtual and Personal Learning Environments. 1 ( 1 ) 20 - 37 2010年1月 [査読有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 共著
This papers defines effective measures for assessing strategies for communicating in science related problem solving activities using Lego robots and Mindstorms software.
研究発表 【 表示 / 非表示 】
-
Assessing Content Learning in EMI Courses: What are the Realities?
Field, M.H. and Wiz, C.
14th Asian Conference on Education 2020年11月 The International Academic Forum
開催年月日: 2022年11月 - 2022年12月
記述言語:英語 会議種別:口頭発表(一般)
開催地:Tokyo, Japan 国名:日本国
-
Does machine translation impact L1 and L2 writing? And does it matter?
Charles Wiz, William White
JALT CALL Conference JALT CALL
開催年月日: 2019年5月
記述言語:英語 会議種別:口頭発表(一般)
開催地:Aoyama University, Tokyo
Reports on a study analyzing the effects of how machine translation affects the learning of grammatical features in short written texts by non-native English speakers.
-
Where is Japan?
Field, M., Frank, I., Stuart-Ruthven, P.,Vallance, M. & Wiz, C.
The Second Annual Asian Conference on Education 2010
開催年月日: 2011年5月
記述言語:英語 会議種別:口頭発表(一般)
-
Factors affecting the integration of courseware into a communication course
Stuart-Ruthven, P., Wiz, C., Vallance, M.
World Call International Conference
開催年月日: 2009年8月
記述言語:英語 会議種別:口頭発表(一般)
-
Mindstorms communication in Second Life
Vallance, M., Martin, S., Wiz, C.
Association of Learning Technology (ALT-C) 2009
開催年月日: 2009年8月
記述言語:英語 会議種別:口頭発表(一般)
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
-
2023年度 English Writing
大学院都市イノベーション学府
-
2023年度 English for Academic Purposes
大学院都市イノベーション学府
-
2023年度 英語演習1c
教養教育科目
-
2023年度 英語ライティング
教養教育科目
-
2023年度 英語プレゼンテーション
教養教育科目