Papers - FAN Yinan
about 10-
关于高中生的ノダ的理解状况的调查以及教学方法的建议
范一楠
中等日语教育 3 2025 [Reviewed]
Language:Chinese Publishing type:Research paper (scientific journal) Single Work
-
中国語母語日本語学習者のノダ使用の選択 ‐決定木分析による学習環境と習熟度要因の検討‐
范一楠・王聖娟
ときわの杜論叢 12 2025 [Reviewed]
Authorship:Lead author, Corresponding author Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Single Work
-
Japanese Learners' Use of 'Noda' in Correcting Interlocutor's Perception:
FAN Yinan
The journal of Japanese Language Education Methods 30 ( 2 ) 100 - 101 2024
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:Japanese Language Education Methods Single Work
-
Trends in the vocabulary improvement among New Zealand nationals studying Japanese Language: An approach based on the outputs in the upper-intermediate vocabulary with VB practice during the COVID-19 pandemic
Junko Yamamoto, Jianhui Lu, Yinan Fan
The Journal of The Japan Society for New Zealand Studies 29 3 - 15 2022.8 [Reviewed]
Language:English Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
-
環太平洋大学ニュージーランド校における日本語語彙学習ツールVocabulary Battlersの実践
呂 建輝、范 一楠、山本 純子
岡大国文論稿 50 228 - 215 2022.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Joint Work
-
調査発表型オンライン日本語授業におけるグループ作業と個人作業の比較―課題遂行利便性と学習効果の学生自己評価結果から―
范 一楠
環太平洋大学研究紀要 18 163 - 168 2021.3
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Single Work
-
横断発話コーパスから見る日本語学習者のノダの習得―使用形式と文の繋がりの方向の観点からの分析―
范 一楠
人間文化 H.S. 39 13 - 19 2016.7 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Single Work
-
情報獲得の際の「そうですか。」と「そうなんですか。」
范 一楠
日本語プロフィシェンシー研究 4 41 - 61 2016.6 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Single Work
-
雑談における中国語母語JFL上級学習者と日本語母語話者のノダの使用の相違点―発話機能と文の繋がりの方向の観点から―
范 一楠
人間文化 H.S. 37 37 - 44 2015.8 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Single Work
-
母語が異なる他者との協調学習における理解深化過程の分析
伊藤亜希・于泉華・老平実加・大西薫・郭侃亮・韓舒玥・小谷沙緒里・田淵美有・張莎・陳怡卉・鄭立民・長野真澄・范一楠・平川真・古本裕美
広島大学日本語教育研究 21 47 - 54 2011.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Joint Work