Review Papers - WADA Ichiro
about 33-
評価判断力を働かせ,自己調整的に学ぶ
斎藤徳明・和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 74 ( 873 ) 48 - 49 2025.4
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
Points to Attention to Pass the Review for Getting Acceptance Answer: Part 4
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo … Show more authors
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo, ONOSE Rinnya, KINOSHITA Hiroyoshi, YAMAMOTO Tomokazu, YAMAMOTO Yoko, YOSHIDA Akira, GOTO Daijiro, WATANABE Masafumi, KAMIYAMA Shinichi, MURATSU Keita Hide authors
Journal of Research in Science Education 65 ( 3 ) 717 - 728 2025.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution) Publisher:Society of Japan Science Teaching Joint Work
Other Link: https://doi.org/10.11639/sjst.sp6503
-
Ichiro Wada
Impact 2025 ( 1 ) 15 - 17 2025.2
Language:English Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Single Work
Other Link: https://www.ingentaconnect.com/contentone/sil/impact/2025/00002025/00000001/art00006
-
Points to Attention to Pass the Review for Getting Acceptance Answer: Part 4
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo … Show more authors
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo, ONOSE Rinnya, KINOSHITA Hiroyoshi, YAMAMOTO Tomokazu, YAMAMOTO Yoko, YOSHIDA Akira, GOTO Daijiro, WATANABE Masafumi, KAMIYAMA Shinichi, MURATSU Keita Hide authors
Journal of Research in Science Education 65 ( 2 ) 511 - 520 2024.11
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution) Publisher:Society of Japan Science Teaching Joint Work
-
Points to Attention to Pass the Review for Getting Acceptance Answer: Part 3
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo … Show more authors
The Editorial Board of the Journal of Research in Science Education, WADA Ichiro, UCHINOKURA Shingo, ONOSE Rinnya, KINOSHITA Hiroyoshi, YAMAMOTO Tomokazu, YAMAMOTO Yoko, YOSHIDA Akira, GOTO Daijiro, WATANABE Masafumi Hide authors
Journal of Research in Science Education 65 ( 1 ) 241 - 245 2024.7
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution) Publisher:Society of Japan Science Teaching Joint Work
-
「理科教育学研究」投稿前に注意してほしいこと(2)
「理科教育学研究」編集委員会, 和田 一郎, 内ノ倉 真吾, 小野瀬 倫也, 木下 博義, 山本 智一, 山本 容子, 吉田 安規良, 後藤 大二郎, 渡辺 理文
理科教育学研究 2024.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Single Work
-
問題解決における子どもに活動させる意味ー小学校第3学年「ゴムの力の働き」を事例に
鈴木進・峯田武典・和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 72 ( 857 ) 44 - 45 2023.12
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
「理科教育学研究」投稿前に注意してほしいこと(1)
「理科教育学研究」編集委員会, 和田 一郎, 内ノ倉 真吾, 小野瀬 倫也, 木下 博義, 山本 智一, 山本 容子, 吉田 安規良, 後藤 大二郎, 渡辺 理文
理科教育学研究 2023.11
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Single Work
-
科学的な探究の観点から中学校理科の教科書を読み解く
和田一郎
指導と評価(図書文化) 58 - 59 2023.6
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
理科の学習を通してどのように子どもの思考は高まるのか
佐野綾音・遠藤寛・岩本俊・和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 72 ( 846 ) 50 - 51 2023.1
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
主体的に学習に取り組む態度の育成に向けた理科授業の視点
和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 71 ( 839 ) 13 - 16 2022.6
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
Self-regulated learning in science
Ichiro Wada
Impact 2021 ( 7 ) 30 - 31 2021.9
Language:English Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Single Work
-
図書紹介「授業で語るこれからの理科教育」
和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 69 ( 820 ) 58 2020.12
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
小学校理科におけるプログラミング的思考の育成 第6学年「電気の利用」の単元の実践から
和田一郎
令和元年度 教科横断的なプログラミング的思考を育成するための教職カリキュラムの調査と開発 47 - 58 2020.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
『理科教育学研究』を授業に生かす つながりを生かす対話的な理科授業デザイン
猪口達也,後藤大二郎,和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 69 ( 812 ) 58 - 59 2020.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Joint Work
-
子どものメタ認知を稼働させるための指導と評価の一体化を目指した理科授業
小川葵巴,五十棲慧,和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 69 ( 812 ) 29 - 31 2020.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Joint Work
-
和田一郎
教科研究理科 ( 209 ) 8 - 10 2019.12
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Publisher:学校図書 Single Work
-
特集:他者との協働を通じて学習を深める理科授業
和田一郎
教育研究 ( 1413 ) 18 - 21 2019.10
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Publisher:不昧堂出版 Single Work
-
拡張的学習による理科授業デザイン
野原博人,和田一郎,森本信也
理科の教育(東洋館出版社) 67 ( 794 ) 42 - 43 2018.9
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Joint Work
-
「学びに向かう力」の源泉としてのメタ認知
和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 67 ( 786 ) 13 - 16 2018.1
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Single Work
-
ICT の利活用による児童の思考・表現活動を 活性化させる理科授業の開発 ー大学・小学校・企業の連携による協創的活動ー
和田一郎
平成28年度 総合的な教師力向上のための調査研究事業 成果報告書 51 - 64 2017.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
高等学校化学におけるモデルと表象の関連 ―教科書分析による一考察―
一ノ瀬友輝,和田一郎,森本信也
日本科学教育学会研究会研究報告 30 ( 5 ) 39 - 44 2016.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Joint Work
-
鈴木速斗,和田一郎,森本信也
日本科学教育学会研究会研究報告 29 ( 5 ) 25 - 30 2015.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (scientific journal) Joint Work
-
電子黒板とタブレット端末を利用した対話的な理科授業デザイン
和田一郎
TEADA ( 16 ) 2014.10
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Publisher:学校図書 Single Work
-
ICTを活用した子どもの思考・表現活動の充実に向けた理科授業の開発と実践-電子黒板とタブレット端末の連携機能に着目して-
和田一郎,長沼武志
理科の教育(東洋館出版社) 63 ( 740 ) 42 - 45 2014.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Joint Work
-
図書案内「考える力が身につく対話的な理科授業」
和田一郎
理科の教育(東洋館出版社) 62 ( 731 ) 67 2013.6
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
理科における小・中学校のつながりを意識した授業のあり方
RISEいんぐ(学校教育研究所) ( 7 ) 16 2012.11
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
イメージ力、それは学びを飛躍させる源泉
和田一郎
Heuristics(東海大学教育開発研究所) 12 ( 1 ) 3 2009.7
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
対話的な理科学習の実現
和田一郎
Heuristics(東海大学教育開発研究所) 11 ( 1 ) 4 - 5 2008.9
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
理科教育における「連携」の意味を考える
Heuristics(東海大学教育開発研究所) 9 ( 3 ) 4 - 5 2007.1
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (other) Single Work
-
生徒の科学的思考力の育成や探究活動を視野に入れた教材の開発
理科の教育(東洋館出版社) 55 ( 2 ) 60 - 63 2005
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
論理的思考力の向上を目指した理科・情報の融合授業
教育とコンピュータ(学習研究社) 82 - 83 2003.9
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
-
Web検索で情報を収集し,プレゼンテーションをしよう
和田一郎,遠藤陵二,佐藤修
教育とコンピュータ(学習研究社) 114 - 116 2002.4
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Joint Work