所属組織 |
大学院工学研究院 知的構造の創生部門 |
職名 |
教授 |
関連SDGs |
学内所属歴 【 表示 / 非表示 】
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2019年10月-現在
専任 横浜国立大学 大学院工学研究院 知的構造の創生部門 教授
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2023年4月-現在
併任 横浜国立大学 先端科学高等研究院 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 大学院理工学府 数物・電子情報系理工学専攻 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 大学院工学府 物理情報工学専攻 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 理工学部 数物・電子情報系学科 教授
著書 【 表示 / 非表示 】
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カラー徹底図解 パワーエレクトロニクス
赤津観( 担当: 監修)
ナツメ社 2022年7月 ( ISBN:978-4-8163-7246-9 )
総ページ数:320 記述言語:日本語 著書種別:一般書・啓蒙書
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電気機器学の基礎理論
藤本康孝, 赤津観( 担当: 共著)
コロナ社 2020年8月 ( ISBN:978-4-339-00936-1 )
総ページ数:242 担当ページ:2~4章 記述言語:日本語 著書種別:学術書
論文 【 表示 / 非表示 】
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Performance Comparison of High-Speed Motors for Electric Vehicle
Aiso, K.; Akatsu, K
World Electric Vehicle 13 ( 57 ) 2022年3月 [査読有り]
担当区分:責任著者 記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 単著
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磁気ギアを用いたEV用モータシステムの高出力・高トルク密度化
相曽 浩平, 赤津 観, 青山 康明
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 144 ( 7 ) 557 - 567 2024年7月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>Technical innovations for the downsizing of motor systems are necessary to realize energy savings and roomy and comfortable car interior space in electric vehicles. In this paper, a novel motor drive system with multiple high speed motors and a Magnetic Multiple Spur Gear (MMSG) is proposed for electric vehicles. Furthermore, the factors leading to a high power density and high torque density in an MMSG system are clarified.</p>
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三群三相永久磁石同期モータの動的偏芯に起因する振動の抑制手法
楊 侃, 赤津 観, 岡崎 広大, 深山 義浩
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 144 ( 4 ) 248 - 256 2024年4月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>The dynamic eccentricity of rotors is a significant obstacle in their manufacturing process. This obstacle causes an imbalanced electromagnetic force and generates unexpected vibrations and acoustic noise. In this study, the effects of dynamic eccentricity on the temporal and spatial harmonic distributions of gap magnetic flux density and electromagnetic force are investigated, and the cause of the vibration is identified. Moreover, a compensation method is proposed to suppress the vibrations due to dynamic eccentricity by using a multi-sector and multi-phase motor. The compensation current is obtained by optimization. The effectiveness of the proposed method is verified by finite element analysis and experiments.</p>
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次世代電動車主機用モータとその制御
赤津 観
計測と制御 62 ( 11 ) 679 - 684 2023年11月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:公益社団法人 計測自動制御学会 単著
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2重3相永久磁石同期モータの高調波電流低減のための巻線係数を用いた設計法検討
吉田 叡人, 赤津 観
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 143 ( 8 ) 579 - 589 2023年8月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>Dual three-phase motors offer numerous advantages, including the elimination of 6th-order torque ripple. However, they have the drawback of generating large harmonic currents when driven because of their small inductance for specific harmonics. In this study, inductance, which depends on the winding structure and harmonics, is formulated using the winding factor in order to reduce harmonic currents through winding design. The theoretical values of the formulated inductance are in good agreement with the FEA values. In addition, the magnitude of the harmonic currents generated during drive are quantitatively evaluated using these inductance values. Conventionally, when the winding factor for the 5th and 7th spatial harmonics is small, the 5th and 7th harmonics of back EMF can be reduced. However, dual three-phase motors with small winding factor for 5th and 7th spatial harmonics have the disadvantage of having very small inductance for specific harmonics, resulting in large harmonic currents.</p>
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
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2024年度 電気機器学
理工学部
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2024年度 エネルギー・制御実習
大学院理工学府
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2024年度 電気機械エネルギー変換工学特論
大学院理工学府
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2024年度 先端制御・エネルギーシステム実証F
大学院理工学府
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2024年度 先端制御・エネルギーシステム実証S
大学院理工学府