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所属組織 |
大学院工学研究院 知的構造の創生部門 |
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職名 |
教授 |
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関連SDGs |
学内所属歴 【 表示 / 非表示 】
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2019年10月-現在
専任 横浜国立大学 大学院工学研究院 知的構造の創生部門 教授
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2023年4月-現在
併任 横浜国立大学 先端科学高等研究院 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 大学院理工学府 数物・電子情報系理工学専攻 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 大学院工学府 物理情報工学専攻 教授
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2019年10月-現在
併任 横浜国立大学 理工学部 数物・電子情報系学科 教授
著書 【 表示 / 非表示 】
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カラー徹底図解 パワーエレクトロニクス
赤津観( 担当: 監修)
ナツメ社 2022年7月 ( ISBN:978-4-8163-7246-9 )
総ページ数:320 記述言語:日本語 著書種別:一般書・啓蒙書
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電気機器学の基礎理論
藤本康孝, 赤津観( 担当: 共著)
コロナ社 2020年8月 ( ISBN:978-4-339-00936-1 )
総ページ数:242 担当ページ:2~4章 記述言語:日本語 著書種別:学術書
論文 【 表示 / 非表示 】
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Performance Comparison of High-Speed Motors for Electric Vehicle
Aiso, K.; Akatsu, K
World Electric Vehicle 13 ( 57 ) 2022年3月 [査読有り]
担当区分:責任著者 記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 単著
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Loss Reduction Method Based on Single-Pulse Mode in V/f Control for Switched Reluctance Motors
Kato Hirotaka, Kumagai Takahiro, Watanabe Hiroki, Itoh Jun-ichi, Akatsu Kan
IEEJ Journal of Industry Applications 14 ( 6 ) 1101 - 1109 2025年11月 [査読有り]
記述言語:英語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>This paper proposes a loss reduction method based on the single-pulse mode with a freewheeling period in V/f control for switched reluctance motors (SRMs), specifically targeting the high-speed region beyond the base speed. The proposed method is implemented using the pulse-width modulation (PWM) module of a general-purpose microcontroller, enabling an operation that closely mimics traditional single-pulse behavior while minimizing switching events. This method results in steeper rising and falling edges of the current waveform, contributing to reduced losses. Compared to conventional V/f control based on sinusoidal voltage drive, the proposed method shortens the conduction period in the negative torque region, thereby decreasing copper loss. Additionally, by introducing an appropriate freewheeling period, the voltage-time integral (i.e., flux) is reduced, leading to a reduction in iron loss. The proposed method consists of three main components: (A) a parameter determination strategy to enable single-pulse mode within the V/f control, (B) an efficient control technique tailored for freewheeling operation, (C) a method for suppressing beat phenomena caused by conduction angle errors in discrete-time control systems. Experimental results demonstrate that the proposed approach reduces copper loss by 21.4% and iron loss by 5.7% under base-speed and rated-torque condition, confirming its effectiveness.</p>
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EV Motor System With Magnetic Gear Satisfying High‐Power Density and High Torque Density
Kohei Aiso, Kan Akatsu, Yasuaki Aoyama
Electrical Engineering in Japan 2025年1月
記述言語:その他外国語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:Wiley 共著
<jats:title>ABSTRACT</jats:title><jats:p>Technical innovations for the downsizing of motor systems are necessary to realize energy savings and roomy and comfortable car interior space in electric vehicles. In this paper, a novel motor drive system with multiple high‐speed motors and a magnetic multiple spur gear (MMSG) is proposed for electric vehicles. Furthermore, the factors leading to a high‐power density and high torque density in an MMSG system are clarified.</jats:p>
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磁気ギアを用いたEV用モータシステムの高出力・高トルク密度化
相曽 浩平, 赤津 観, 青山 康明
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 144 ( 7 ) 557 - 567 2024年7月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>Technical innovations for the downsizing of motor systems are necessary to realize energy savings and roomy and comfortable car interior space in electric vehicles. In this paper, a novel motor drive system with multiple high speed motors and a Magnetic Multiple Spur Gear (MMSG) is proposed for electric vehicles. Furthermore, the factors leading to a high power density and high torque density in an MMSG system are clarified.</p>
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三群三相永久磁石同期モータの動的偏芯に起因する振動の抑制手法
楊 侃, 赤津 観, 岡崎 広大, 深山 義浩
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) 144 ( 4 ) 248 - 256 2024年4月 [査読有り]
記述言語:日本語 掲載種別:研究論文(学術雑誌) 出版者・発行元:一般社団法人 電気学会 共著
<p>The dynamic eccentricity of rotors is a significant obstacle in their manufacturing process. This obstacle causes an imbalanced electromagnetic force and generates unexpected vibrations and acoustic noise. In this study, the effects of dynamic eccentricity on the temporal and spatial harmonic distributions of gap magnetic flux density and electromagnetic force are investigated, and the cause of the vibration is identified. Moreover, a compensation method is proposed to suppress the vibrations due to dynamic eccentricity by using a multi-sector and multi-phase motor. The compensation current is obtained by optimization. The effectiveness of the proposed method is verified by finite element analysis and experiments.</p>
担当授業科目(学内) 【 表示 / 非表示 】
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2025年度 エネルギー・制御実習
大学院理工学府
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2025年度 先端制御・エネルギーシステム実証F
大学院理工学府
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2025年度 先端制御・エネルギーシステム実証S
大学院理工学府
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2025年度 先端制御・エネルギーシステム設計F
大学院理工学府
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2025年度 先端制御・エネルギーシステム設計S
大学院理工学府
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