Affiliation |
Faculty of Engineering, Division of Systems Research |
Job Title |
Professor |
Date of Birth |
1960 |
Research Fields, Keywords |
Modeling, Control Engineering, Fluid Power Systems |
Related SDGs |
The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display 】
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【Published Thesis】 A study of two-degree-of-freedom control of rotating speed in an automatic transmission, considering modeling errors of a hydraulic system 1998.09
【Published Thesis】 A finite element model of hydraulic pipelines using an optimized interlacing grid system 1993.11
【Published Thesis】 A method of designing a robust force controller of a water-hydraulic servo system 2002.03
The Best Research Achievement in the last 5 years 【 display / non-display 】
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【Published Thesis】 Unsteady Flowrate Measurement in a Pipe Using Kalman Filter(Journal of The Society of Instrument and Control Engineers) 2022.11
【Published Thesis】 非侵襲計測データを用いた重回帰分析による頸髄損傷者の体調評価指標推定(LIFE2022論文集) 2022.08
【Published Thesis】 混合ガウスモデルによる回帰を用いた短期将来車速予測に関する研究(自動車技術開 2022年春季大会学術講演会公演予稿集) 2022.05
【Published Thesis】 Classification of Physiological Factors of Physical Condition in People Suffering from Spinal Cord Injury(2022 IEEE/SICE International Symposium on System Integration (SII)) 2022.01
【Published Thesis】 Flowrate Measurement in a Pipe Using Kalman-Filtering Laminar Flowmeter 2020.10
Education 【 display / non-display 】
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-1986
Tokyo Institute of Technology Master Course Completed
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-1984
Tokyo Institute of Technology Department of Control Engineering Graduated
Degree 【 display / non-display 】
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Doctor of Engineering - Tokyo Institute of Technology
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Master of Engineering - Tokyo Institute of Technology
Campus Career 【 display / non-display 】
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2004.8
Duty Yokohama National UniversityFaculty of Engineering Division of Systems Research Professor
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2001.4-2004.7
Duty Yokohama National UniversityFaculty of Engineering Division of Systems Research Associate Professor
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1998.4-2001.3
Duty Yokohama National UniversitySchool of Engineering Associate Professor
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2019.4-2025.3
Concurrently Yokohama National UniversityCollege of Engineering Science Dean
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2018.4
Concurrently Yokohama National UniversityGraduate school of Engineering Science Department of Mechanical Engineering, Materials Science and Ocean Engineering Professor
External Career 【 display / non-display 】
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1989.4-1998.3
Research Assistant
Academic Society Affiliations 【 display / non-display 】
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2003
日本フルードパワーシステム学会
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自動車技術会
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計測自動制御学会
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日本機械学会
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ターボ機械協会
Research Areas 【 display / non-display 】
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Manufacturing Technology (Mechanical Engineering, Electrical and Electronic Engineering, Chemical Engineering) / Fluid engineering
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Informatics / Mechanics and mechatronics
Research Career 【 display / non-display 】
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State feedback control for engine intake systems
Cooperative Research
Project Year:
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Energy-saving systems for hydraulic shovels
Cooperative Research
Project Year:
Books 【 display / non-display 】
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実用油圧ポケットブック(2012年版)
小曽戸博、千葉誠、中里雅一、宮本 彰、松田幹人、兼松直弘、濱野真志、渋谷文昭、眞田一志( Role: Joint author , 基礎(第1章(19頁))およびメカトロニクス(第6章(21頁)))
(一社)日本フルードパワー工業会
Language:Japanese Book type:Scholarly book
油圧技術者、ユーザー、あるいは営業担当者を対象として、基礎から応用、規格まで網羅した実用書である。今回の改訂では、2011年発行のJIS B0142油圧・空気圧システム及び機器・用語に整合させるため、全面的に改定した。さらに、環境・安全に関する最新情報、各項目の技術の進歩に伴う見直しを行った。
Thesis for a degree 【 display / non-display 】
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モデル化誤差の評価にもとづく電気油圧サーボ機構のロバスト制御の研究
眞田 一志
1996.6
Doctoral Thesis Single Work
東京工業大学大学院 理工学研究科 制御工学専攻
電気油圧サーボ機構の不確かさに対してロバストな制御系の設計手法の研究を行った。電気油圧サーボ機構のノミナルモデル(伝達関数や状態方程式)のモデル化誤差を、パラメータ変動によるものと高次動特性の省略によるものとに分類した。パラメータ変動による不確かさは構造的不確かさとして評価し、高次動特性による不確かさはロバスト安定の重み関数で評価し、ロバスト制御理論(H∞制御理論やμシンセシス)を適用する手法を確立した。その応用として、自動変速機におけるクラッチすべり速度制御に適用し、摩擦係数の変動に対して、変速時間のばらつきが大幅に低減されることを示した。
Papers 【 display / non-display 】
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NAGURA Shinobu, YANAGIDA Yuta, SANADA Kazushi
TRANSACTIONS OF THE JAPAN FLUID POWER SYSTEM SOCIETY 54 ( 1 ) 10 - 17 2023.11 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:The Japan Fluid Power System Society Joint Work
<p>Pilot-pressure supply circuit of construction machinery consumes 2-3% of engine's horsepower. A method of improving energy efficiency is studied by many researchers. Switched Inertance Hydraulic Converters (SIHC) which is one type of digital hydraulic circuit has been proposed as a solution to reduce throttling loss through control valve in a hydraulic circuit. A digital-hydraulic pressure reducing circuit is an example of SIHC which may show high energy efficiency because it does not use a throttling orifice. It can obtain output flowrate larger than supply flowrate. This paper aims to apply the digital-hydraulic pressure reducing circuit to pilot-pressure supply circuit of construction machinery. A control method of the pilot pressure to follow demanded pilot pressure is proposed. A simulation model is experimentally verified. The proposed control method is validated. Controllability and loss reduction effect are investigated by simulation based on transient pressure and flowrate data of an actual construction machinery in operation.</p>
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A Study on hydraulic impedance measurement technology
HASHIMOTO Daiju, FUJITA Masataka, SANADA Kazushi
TRANSACTIONS OF THE JAPAN FLUID POWER SYSTEM SOCIETY 54 ( 2 ) 19 - 26 2023.12 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Publisher:The Japan Fluid Power System Society Joint Work
<p>In recent years, model-based development (MBD), a system development method that incorporates simulation technology, has been increasingly adopted in the design of valve-box hydraulic circuits for automatic transmissions. This method has various advantages in terms of development cost and time. On the other hand, hydraulic vibration, response delay, and pressure over/undershoot may occur in actual machine under development that were not easily predicted in the simulation. Although it is necessary to understand the characteristics of the actual machine in order to analyze these problems, the measurement technology has not yet been established. The objective of this research is to develop a measurement technique for hydraulic impedance, which represents the frequency characteristics in the valve box of an automatic transmission, and to identify the parameters. This will not only enable us to evaluate the response and stability of the actual machine, but also to analyze the causes of actual phenomena and improve the accuracy of the model. It will lead to an improvement in design accuracy.</p>
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ゲーム理論に基づくエネルギー消費スケジューリングによる電力需要の平滑化
神田 倖辰,眞田 一志
日本機械学会2024 年度年次大会 2024.9
Authorship:Last author Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Single Work
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車椅子加速度による頚髄損傷者の活動度推定方法の検討
高嶋 淳,倉林 大輔,眞田 一志,白銀 暁,緒方 徹
第42回日本ロボット学会学術講演会講演論文集 2024.9
Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Single Work
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デジタル油圧の建設機械向けパイロット元圧回路への応用に関する研究 ―市販サーボ弁を用いた実験による検証
名倉忍,柳田悠太,眞田一志
2024 年春季フルードパワーシステム講演会講演論文集 2024.6
Authorship:Last author Language:Japanese Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Single Work
Review Papers 【 display / non-display 】
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産学連携教育「モノづくり実習」による人材育成の試み
眞田 一志
MATLAB EXPO 2016 JAPAN 2016.10
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (bulletin of university, research institution) Single Work
横浜国立大学大学院工学府では、日産自動車様のご協力の下、産学連携教育「モノづくり実習」を行ってきた。本講演では、教育目標、教育内容・教育方法、その成果について紹介した。
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LMS Imagine Lab Amesim物理モデリングを使用した制御系設計セミナー
眞田 一志
シーメンスセミナー 2016.8
Language:Japanese Publishing type:Lecture material (seminar, tutorial, course, lecture, etc.) Single Work
本セミナーでは、LMS Amesimを利用して制御系設計を行なう手法と事例を紹介した。アンテナ方位角制御系、アクティブサスペンション、荷重試験機のオリジナルの教材を使用した。物理モデルを使って、わかりやすく解説した。
Awards 【 display / non-display 】
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日本フルードパワーシステム学会学術論文賞
2010.5 日本フルードパワーシステム学会 最適化有限要素モデルによる管路の流体過渡現象のシミュレーション
Individual or group name of awards:眞田一志
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社団法人日本油空圧学会学術論文賞
2001
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油空圧機器技術振興財団論文顕彰
2017.5 油空圧機器技術振興財団 DDVC方式燃料噴射装置による舶用ディーゼルエンジンの噴射量制御
Individual or group name of awards:眞田一志
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油空圧機器技術振興財団論文顕彰
2012.5 油空圧機器技術振興財団 管路動特性の最適化有限要素モデルを用いたカルマンフィルタに関する研究
Individual or group name of awards:小澤明、眞田一志
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
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流体動力のリアルタイム計測システム
2017.4 - 2020.3
科学研究費補助金 Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Investigator(s):眞田一志
Grant type:Competitive
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パワーアシスト椅子の研究
1999.7 - 2001.3
科学研究費補助金 Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Investigator(s):眞田一志
Grant type:Competitive
Other external funds procured 【 display / non-display 】
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次世代建設・鉱山機械の研究
2010.4 - 2011.3
Private Foundations
Investigator(s):眞田一志
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パワートレーン性能予測用CAEに関する研究
2009.6 - 2011.3
Private Foundations
Investigator(s):眞田一志
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次世代建設・鉱山機械の研究
2009.4 - 2011.3
Private Foundations
Investigator(s):眞田一志
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油圧管路網の圧力伝播研究/数式モデリング及び制御手法の研究
2009.4 - 2010.3
Private Foundations
Investigator(s):眞田一志
Presentations 【 display / non-display 】
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Estimation of Unsteady Incompressible Fluid Flow in a Pipe using Lumped Parameter Model for Kalman Filter
Kazushi SANADA
5th China-Japan Joint Workshop for Fluid Power
Event date: 2018.7
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
Venue:Beijing, China
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Application of DDVC Fuel Injection System to Ship Speed Control
Kazushi Sanada, Tetsuro Miyazaki
Proceedings of BATH/ASME Symposium on Fluid Power and Motion Control FPMC 2016.
Event date: 2016.9
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
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Challenges for energy-saving of oil-hydraulic technology.
K. Sanada.
Proceedings of the Fluid Power Technical Seminar.
Event date: 2016.6
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
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Speed Control of Marine Diesel Engine by DDVC Fuel Injection System
K. Sanada.
Proceedings of the 4th Japan-China Joint Workshop on Fluid Power 2016 in Tokyo.
Event date: 2016.5
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
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Direct Drive Volume Control applied to a Fuel Injection Control of Marine Diesel Engine
K. Sanada.
Proceedings of KSFC 2015 Autumn Conference on Drive & Control.
Event date: 2015.10
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
Preferred joint research theme 【 display / non-display 】
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control techniques of fluid power systems
Past of Collaboration and Commissioned Research 【 display / non-display 】
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ロバスト制御理論を用いたドライバーモデル研究
Offer organization: 株式会社本田技術研究所 Cooperative Research within Japan
Project Year: 2019.4 - 2020.3
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油圧ショベルの省エネルギー制御技術に関する研究
Offer organization: 住友重機械工業株式会社 Cooperative Research within Japan
Project Year: 2012.6 - 2014.3
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パワートレーン性能予測用CAEに関する研究
Cooperative Research within Japan
Project Year: 2009.6 - 2011.3
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油圧管路網の圧力伝播研究/数式モデリング及び制御手法の研究
Cooperative Research within Japan
Project Year: 2009.4 - 2010.3
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油圧ポンプのCFD解析
Cooperative Research within Japan
Project Year: 2008.4 - 2010.3
Charge of on-campus class subject 【 display / non-display 】
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2024 Manufacturing of Integrated Systems B
Graduate school of Engineering Science
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2024 Manufacturing of Integrated Systems A
Graduate school of Engineering Science
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2024 Design of Integrated Systems B
Graduate school of Engineering Science
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2024 Design of Integrated Systems A
Graduate school of Engineering Science
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2024 System modeling and control
Graduate school of Engineering Science
Committee Memberships 【 display / non-display 】
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日本フルードパワーシステム学会
2020.5 - 2022.4 会長
Committee type:Academic society
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日本フルードパワーシステム学会
2018.5 - 2020.4 会長
Committee type:Academic society
http://www.jfps.jp/01_03.html
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日本フルードパワーシステム学会
2016.5 - 2018.4 副会長
Committee type:Academic society
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ターボ機械協会
2013.4 - 2015.3 編集理事
Committee type:Other
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産業応用部門運営員会
2011.2 - 2012.2 部門長
Committee type:Other
Social Contribution(Extension lecture) 【 display / non-display 】
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第10回JFPS国際フルードパワーシステムシンポジウム
福岡 2017.10
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光陵高校向け公開講座
2013.8
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オープンキャンパス
2010.8
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横須賀高校向け 模擬講義
横浜国立大学 2010.6
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MATLABとメカトロニクス
横浜国立大学大学院工学研究院 田町サテライトキャンパス 2004.9
Type:Extension Lecture
機械システムのシミュレーションと設計に使用されるツールの紹介と、ツールを使用した最新の設計・解析手法の動向について