TADA Rei

Affiliation

Faculty of International Social Sciences, Division of International Social Sciences

Job Title

Associate Professor

Research Fields, Keywords

消費者行動論, マーケティング・リサーチ

Related SDGs




写真a

The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display

  • 【Published Thesis】 The Role of Thinking Modes in Product Design Perception(ISPIM Innovation Forum)  2018.12

    【Published Thesis】 デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から(組織科学)  2022.03

    【Published Thesis】 消費者思考モード尺度の作成(消費者行動研究)  2024.03

Education 【 display / non-display

  • 2018.4
    -
    2021.3

    Osaka University   Doctor Course   Completed

  • 2016.4
    -
    2018.3

    Keio University   Master Course   Completed

  • 2012.4
    -
    2016.3

    Keio University   Graduated

Degree 【 display / non-display

  • Doctor of Economics - Osaka University

Campus Career 【 display / non-display

  • 2023.4
     
     

    Duty   Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences   Division of International Social Sciences   Associate Professor  

  • 2023.4
     
     

    Concurrently   Yokohama National UniversityCollege of Business Administration   Department of Business Administration   Associate Professor  

Academic Society Affiliations 【 display / non-display

  • 2021
     
     
     

    日本商業学会

  • 2016
     
     
     

    日本消費者行動研究学会

  • 2016
     
     
     

    日本マーケティング・サイエンス学会

  • 2016
     
     
     

    日本広告学会

Research Areas 【 display / non-display

  • Humanities & Social Sciences / Business administration

  • Humanities & Social Sciences / Commerce

 

Books 【 display / non-display

  • 情報過負荷, テキスト・マイニング,『マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集』(恩藏直人・坂下玄哲編)

    多田伶( Role: Contributor)

    有斐閣  ( ISBN:4818826316

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

  • 小樽と地域ブランディング, 『小樽学: 港町から地域を考える』(醍醐龍馬編著)

    多田伶( Role: Contributor)

    日本経済評論社  ( ISBN:4818826316

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

Papers 【 display / non-display

  • 消費者思考モード尺度の作成

    多田伶, 勝又壮太郎

    消費者行動研究   2024.3  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Joint Work  

  • デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から

    多田伶, 金勝鎮, 勝又壮太郎

    組織科学   2022.3  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Joint Work  

  • 消費者の知覚混乱度と購買後評価の関係性: 情報処理プロセスに注目した実証的検討

    多田伶, 勝又壮太郎

    行動計量学   2020.9  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Joint Work  

  • 評価付き自然言語データの定量分析: どのような消費者レビューが「参考になった」を集めるのか?

    金勝鎮, 多田伶, 勝又壮太郎

    行動計量学   2020.9  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Joint Work  

  • 消費者行動論のための無意識的思考研究の体系化

    多田伶, 勝又壮太郎

    消費者行動研究   2020.3  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Joint Work  

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Review Papers 【 display / non-display

  • 広告研究に関するアンケート

    多田伶

    日経広告研究所報   2024.2

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)   Single Work  

  • 広告研究に関するアンケート

    多田伶

    日経広告研究所報   2023.2

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media)   Single Work  

Awards 【 display / non-display

  • JIMSベストプラクティス賞

    2023.12   日本マーケティング・サイエンス学会  

    Individual or group name of awards:渡部優, 中島要, 多田伶

  • 審査員特別賞

    2021.6   日本マーケティング・サイエンス学会  

    Individual or group name of awards:金勝鎮, 多田伶

  • 研究奨励賞(青木幸弘賞)

    2020.10   日本消費者行動研究学会  

    Individual or group name of awards:多田伶, 勝又壮太郎

Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display

  • セレンディピティ消費の構造的理解に向けて

    2023.4 - 2026.3

    Grant-in-Aid for Early-Career Scientists

    Investigator(s):多田伶

  • 消費者情報処理の中断が広告効果に与える影響の探求

    2021.9 - 2023.3

    Grant-in-Aid for Research Activity start-up

    Investigator(s):多田伶

Other external funds procured 【 display / non-display

  • 情報過多時代に求められるコミュニケーション戦略~消費者への最適な接近方法とは~

    2019.4 - 2021.3

    Investigator(s):多田伶

      More details

    Authorship:Principal investigator 

Presentations 【 display / non-display

  • 限定商品の魅力度が売上高に及ぼす影響

    渡部優, 中島要, 多田伶

    日本マーケティング・サイエンス学会 第114回研究大会 

     More details

    Event date: 2023.12

    Language:Japanese   Presentation type:Poster presentation  

  • 急激な環境変化が社会的認知や消費支出に及ぼす影響

    多田伶, 金勝鎮, 勝又壮太郎

    日本マーケティング・サイエンス学会 第113回研究大会 

     More details

    Event date: 2023.6

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 消費者状態変化に関する実証的検討

    多田伶

    日本商業学会 第12回全国研究報告会 

     More details

    Event date: 2022.12

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 消費者意思決定における外部情報の取得と中断

    多田伶

    日本広告学会 第53回全国大会 

     More details

    Event date: 2022.11

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • 消費者情報処理における状態変化モデルの一提案

    多田伶

    日本消費者行動研究学会 第64回消費者行動研究コンファレンス 

     More details

    Event date: 2022.5

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

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Charge of on-campus class subject 【 display / non-display

  • 2024   消費者行動論

    College of Business Administration

  • 2024   基礎ゼミナール

    College of Business Administration

  • 2024   多田ゼミナールⅠ

    College of Business Administration

  • 2024   マーケティング・アナリティクス

    Graduate School of International Social Sciences

  • 2024   Seminar 2b (Doctoral Programs)

    Graduate School of International Social Sciences

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Charge of off-campus class subject 【 display / non-display

  • マーケティング研究

    Institution:同志社大学

  • 定量分析Ⅱ

    Institution:同志社大学

 

Committee Memberships 【 display / non-display

  • 日経広告研究所 広告定点観測プロジェクト 選定委員

    2023.2 

     More details

    Committee type:Academic society 

Social Contribution(Extension lecture) 【 display / non-display

  • 歴史的建造物の利活用(旧嶋谷倉庫)

    Role(s): Logistic support

    2023.4

Media Coverage 【 display / non-display

  • 倉庫改装 商大生がカフェ

    読売新聞 道央版  2023.4

  • 旧嶋谷倉庫 カフェに変身

    北海道新聞 朝刊全道  2023.4

  • 住所内緒の人気飲食店、戦略が客を呼ぶ

    テレビ北海道 5時ナビ  2023.1