Affiliation |
Faculty of International Social Sciences, Division of International Social Sciences |
Job Title |
Associate Professor |
Research Fields, Keywords |
消費者行動論, マーケティング・リサーチ |
Related SDGs |
The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display 】
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【Published Thesis】 The Role of Thinking Modes in Product Design Perception(ISPIM Innovation Forum) 2018.12
【Published Thesis】 デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から(組織科学) 2022.03
【Published Thesis】 消費者思考モード尺度の作成(消費者行動研究) 2024.03
Education 【 display / non-display 】
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2018.4-2021.3
Osaka University Doctor Course Completed
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2016.4-2018.3
Keio University Master Course Completed
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2012.4-2016.3
Keio University Graduated
Campus Career 【 display / non-display 】
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2023.4
Duty Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences Division of International Social Sciences Associate Professor
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2023.4
Concurrently Yokohama National UniversityCollege of Business Administration Department of Business Administration Associate Professor
Academic Society Affiliations 【 display / non-display 】
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2021
日本商業学会
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2016
日本消費者行動研究学会
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2016
日本マーケティング・サイエンス学会
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2016
日本広告学会
Research Areas 【 display / non-display 】
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Humanities & Social Sciences / Business administration
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Humanities & Social Sciences / Commerce
Books 【 display / non-display 】
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情報過負荷, テキスト・マイニング,『マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集』(恩藏直人・坂下玄哲編)
多田伶( Role: Contributor)
有斐閣 ( ISBN:4818826316 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
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小樽と地域ブランディング, 『小樽学: 港町から地域を考える』(醍醐龍馬編著)
多田伶( Role: Contributor)
日本経済評論社 ( ISBN:4818826316 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
Papers 【 display / non-display 】
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Customer-Centric Business Model Innovation: A Case of Japanese Department Store
Tada Rei, Kim Seungjin
Proceedings of ISPIM Connects Osaka Conference 2024.12 [Reviewed]
Language:English Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Joint Work
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消費者思考モード尺度の作成
多田伶, 勝又壮太郎
消費者行動研究 2024.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
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デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から
多田伶, 金勝鎮, 勝又壮太郎
組織科学 2022.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
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消費者の知覚混乱度と購買後評価の関係性: 情報処理プロセスに注目した実証的検討
多田伶, 勝又壮太郎
行動計量学 2020.9 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
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評価付き自然言語データの定量分析: どのような消費者レビューが「参考になった」を集めるのか?
金勝鎮, 多田伶, 勝又壮太郎
行動計量学 2020.9 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
Review Papers 【 display / non-display 】
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広告研究に関するアンケート
多田伶
日経広告研究所報 2024.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
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広告研究に関するアンケート
多田伶
日経広告研究所報 2023.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
Awards 【 display / non-display 】
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JIMSベストプラクティス賞
2023.12 日本マーケティング・サイエンス学会
Individual or group name of awards:渡部優, 中島要, 多田伶
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審査員特別賞
2021.6 日本マーケティング・サイエンス学会
Individual or group name of awards:金勝鎮, 多田伶
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研究奨励賞(青木幸弘賞)
2020.10 日本消費者行動研究学会
Individual or group name of awards:多田伶, 勝又壮太郎
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
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セレンディピティ消費の構造的理解に向けて
2023.4 - 2026.3
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Investigator(s):多田伶
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消費者情報処理の中断が広告効果に与える影響の探求
2021.9 - 2023.3
Grant-in-Aid for Research Activity start-up
Investigator(s):多田伶
Other external funds procured 【 display / non-display 】
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情報過多時代に求められるコミュニケーション戦略~消費者への最適な接近方法とは~
2019.4 - 2021.3
Investigator(s):多田伶
Authorship:Principal investigator
Presentations 【 display / non-display 】
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顧客体験とビジネスモデル・イノベーション: 大丸松坂屋百貨店の事例研究
多田伶, 金勝鎮
日本消費者行動研究学会 第69回消費者行動研究コンファレンス
Event date: 2024.12
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
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社会的認知と市場創造の定量分析
金勝鎮, 多田伶, 海ブン, 勝又壮太郎
日本行動計量学会 第52回大会
Event date: 2024.9
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
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A Cross-Categorical Customer Journey Segments on Serendipity
Rei Tada, Sotaro Katsumata
46th ISMS Marketing Science Conference
Event date: 2024.6
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
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中小ブランドの競争戦略による市場創造
金勝鎮, 多田伶, 勝又壮太郎
日本マーケティング・サイエンス学会 第115回研究大会
Event date: 2024.6
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
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顧客体験におけるセレンディピティの源泉と影響: 日本酒メーカーの事例研究
多田伶, 金勝鎮
日本商業学会 第74回全国研究大会
Event date: 2024.5
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
Charge of on-campus class subject 【 display / non-display 】
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2024 消費者行動論
College of Business Administration
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2024 基礎ゼミナール
College of Business Administration
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2024 多田ゼミナールⅠ
College of Business Administration
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2024 マーケティング・アナリティクス
Graduate School of International Social Sciences
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2024 Seminar 2a (Master's Programs)
Graduate School of International Social Sciences
Charge of off-campus class subject 【 display / non-display 】
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マーケティング研究
Institution:同志社大学
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定量分析Ⅱ
Institution:同志社大学
Committee Memberships 【 display / non-display 】
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神奈川県厚木市 技術提案書特定委員会 委員
2024.7
Committee type:Municipal
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日経広告研究所 広告定点観測プロジェクト 選定委員
2023.2
Committee type:Academic society
Social Contribution(Extension lecture) 【 display / non-display 】
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歴史的建造物の利活用(旧嶋谷倉庫)
Role(s): Logistic support
2023.4
Media Coverage 【 display / non-display 】
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小樽の新名所!レトロな「大学生カフェ」の魅力に迫る!
NHK北海道 2024.5
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小樽の個性派ソフトクリーム4選
北海道放送 夜のブラキタ 2023.8
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倉庫改装 商大生がカフェ
読売新聞 道央版 2023.4
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旧嶋谷倉庫 カフェに変身
北海道新聞 朝刊全道 2023.4
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住所内緒の人気飲食店、戦略が客を呼ぶ
テレビ北海道 5時ナビ 2023.1