| 
 Affiliation  | 
 Faculty of International Social Sciences, Division of International Social Sciences  | 
| 
 Job Title  | 
 Associate Professor  | 
| 
 Research Fields, Keywords  | 
 消費者行動論, マーケティング・リサーチ  | 
| 
 Related SDGs  | 
The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display 】
- 
【Published Thesis】 The Role of Thinking Modes in Product Design Perception(ISPIM Innovation Forum) 2018.12
【Published Thesis】 デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から(組織科学) 2022.03
【Published Thesis】 消費者思考モード尺度の作成(消費者行動研究) 2024.03
 
Education 【 display / non-display 】
- 
2018.4-2021.3
Osaka University Doctor Course Completed
 - 
2016.4-2018.3
Keio University Master Course Completed
 - 
2012.4-2016.3
Keio University Graduated
 
Campus Career 【 display / non-display 】
- 
2023.4
Duty Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences Division of International Social Sciences Associate Professor
 - 
2023.4
Concurrently Yokohama National UniversityCollege of Business Administration Department of Business Administration Associate Professor
 
Academic Society Affiliations 【 display / non-display 】
- 
2021
日本商業学会
 - 
2016
日本消費者行動研究学会
 - 
2016
日本マーケティング・サイエンス学会
 - 
2016
日本広告学会
 
Research Areas 【 display / non-display 】
- 
Humanities & Social Sciences / Business administration
 - 
Humanities & Social Sciences / Commerce
 
Books 【 display / non-display 】
- 
事例で学ぶマーケティング・リサーチ: 定性・定量調査の理論と実践
多田実, 多田伶( Role: Joint author)
オーム社 ( ISBN:4818826316 )
Language:Japanese Book type:Textbook, survey, introduction
 - 
情報過負荷, テキスト・マイニング,『マーケティングの力: 最重要概念・理論枠組み集』(恩藏直人・坂下玄哲編)
多田伶( Role: Contributor)
有斐閣 ( ISBN:4818826316 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
 - 
小樽と地域ブランディング, 『小樽学: 港町から地域を考える』(醍醐龍馬編著)
多田伶( Role: Contributor)
日本経済評論社 ( ISBN:4818826316 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
 
Papers 【 display / non-display 】
- 
From Satisfaction to Loyalty: How SDGs Alignment Shapes Customer Relationships
Watanabe Yu, Wang Hao, Tada Rei
Proceedings of ISPIM Connects Yokohama Conference 2025.12 [Reviewed]
Language:English Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Joint Work
 - 
地酒メーカーにおける顧客感動体験の創出と価値共創: グラウンデッド・セオリー・アプローチによる分析
多田伶, 金勝鎮
日本酒学ジャーナル 2025.6 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
 - 
Customer-Centric Business Model Innovation: A Case of Japanese Department Store
Tada Rei, Kim Seungjin
Proceedings of ISPIM Connects Osaka Conference 2024.12 [Reviewed]
Language:English Publishing type:Research paper (research society, symposium materials, etc.) Joint Work
 - 
消費者思考モード尺度の作成
多田伶, 勝又壮太郎
消費者行動研究 2023.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
 - 
デザインをとりまく社会変容の定量分析: アイデンティティとイメージの観点から
多田伶, 金勝鎮, 勝又壮太郎
組織科学 2022.3 [Reviewed]
Language:Japanese Publishing type:Research paper (scientific journal) Joint Work
 
Review Papers 【 display / non-display 】
- 
マーケティング・マネジメントにおける顧客価値と顧客体験
多田伶
BtoBコミュニケーション 2025.3
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
 - 
広告研究に関するアンケート
多田伶
日経広告研究所報 2024.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
 - 
広告研究に関するアンケート
多田伶
日経広告研究所報 2023.2
Language:Japanese Publishing type:Article, review, commentary, editorial, etc. (trade magazine, newspaper, online media) Single Work
 
Awards 【 display / non-display 】
- 
JIMSベストプラクティス賞
2024.6 日本マーケティング・サイエンス学会
Individual or group name of awards:渡部優, 中島要, 多田伶
 - 
審査員特別賞
2021.6 日本マーケティング・サイエンス学会
Individual or group name of awards:金勝鎮, 多田伶
 - 
研究奨励賞(青木幸弘賞)
2020.10 日本消費者行動研究学会
Individual or group name of awards:多田伶, 勝又壮太郎
 
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
- 
セレンディピティ消費の構造的理解に向けて
2023.4 - 2026.3
Grant-in-Aid for Early-Career Scientists
Investigator(s):多田伶
 - 
消費者情報処理の中断が広告効果に与える影響の探求
2021.9 - 2023.3
Grant-in-Aid for Research Activity start-up
Investigator(s):多田伶
 
Other external funds procured 【 display / non-display 】
- 
情報過多時代に求められるコミュニケーション戦略~消費者への最適な接近方法とは~
2019.4 - 2021.3
Investigator(s):多田伶
Authorship:Principal investigator
 
Presentations 【 display / non-display 】
- 
広告業界の構造的課題に関する多角的分析
多田伶, 佐藤達郎
日本広告学会 関東部会
Event date: 2025.9
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
 - 
Information Search Behavior Across Different Travel Stages: Evidence from Foreign Tourists in Japan
Rei Tada, Sotaro Katsumata
47th ISMS Marketing Science Conference
Event date: 2025.6
Language:English Presentation type:Oral presentation (general)
 - 
セレンディピティによる消費行動の変化
石田真貴, 多田伶
日本マーケティング・サイエンス学会 第117回研究大会
Event date: 2025.5
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
 - 
異なる旅行段階における情報探索行動:訪日外国人旅行者の実証分析
多田伶, 勝又壮太郎 [Invited]
日本商業学会 関東部会
Event date: 2025.4
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
 - 
顧客体験とビジネスモデル・イノベーション: 大丸松坂屋百貨店の事例研究
多田伶, 金勝鎮
日本消費者行動研究学会 第69回消費者行動研究コンファレンス
Event date: 2024.12
Language:Japanese Presentation type:Oral presentation (general)
 
Charge of on-campus class subject 【 display / non-display 】
- 
2025 Seminar 2b (Master's Programs)
Graduate School of International Social Sciences
 - 
2025 Seminar 1a (Doctoral Programs)
Graduate School of International Social Sciences
 - 
2025 Seminar 1b (Doctoral Programs)
Graduate School of International Social Sciences
 - 
2025 Seminar 2a (Doctoral Programs)
Graduate School of International Social Sciences
 - 
2025 Seminar 2b (Doctoral Programs)
Graduate School of International Social Sciences
 
Charge of off-campus class subject 【 display / non-display 】
- 
マーケティング研究
Institution:同志社大学
 - 
定量分析Ⅱ
Institution:同志社大学
 
Committee Memberships 【 display / non-display 】
- 
日本広告学会 クリエーティブ委員会 会計担当
2025.10
Committee type:Academic society
 - 
日本広告学会 デジタルシフト研究委員会 研究委員
2025.10
Committee type:Academic society
 - 
神奈川県厚木市 技術提案書特定委員会 委員
2024.7 - 2025.2
Committee type:Municipal
 - 
日経広告研究所 広告定点観測プロジェクト 選定委員
2023.2
Committee type:Academic society
 
Social Contribution(Extension lecture) 【 display / non-display 】
- 
歴史的建造物の利活用(旧嶋谷倉庫)
Role(s): Logistic support
2023.4 - 2025.3
 
Media Coverage 【 display / non-display 】
- 
小樽の新名所!レトロな「大学生カフェ」の魅力に迫る!
NHK北海道 2024.5
 - 
小樽の個性派ソフトクリーム4選
北海道放送 夜のブラキタ 2023.8
 - 
倉庫改装 商大生がカフェ
読売新聞 道央版 2023.4
 - 
旧嶋谷倉庫 カフェに変身
北海道新聞 朝刊全道 2023.4
 - 
住所内緒の人気飲食店、戦略が客を呼ぶ
テレビ北海道 5時ナビ 2023.1