TSURUMI Hiroyuki

Affiliation

Faculty of International Social Sciences, Division of International Social Sciences

Job Title

Professor



The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display

  • 【Published Thesis】 Generalizability of Relationship Between Number of Tweets About and Sales of New Beverage Products  2020.09

    【Published Thesis】 Twitter Topic Classification Considering Time Series Variation  2014

    【Published Thesis】 Asymmetric multidimensional scaling of brand switching among margarine brands  2012

The Best Research Achievement in the last 5 years 【 display / non-display

  • 【Published Thesis】 アフター COVID-19 に向けた小売業の顧客戦略: DX と機械学習を活用したパーソナライズの必要性  2021.03

    【Published Thesis】 Generalizability of Relationship Between Number of Tweets About and Sales of New Beverage Products  2020.09

    【Published Thesis】 A New Method of Constructing Brand Switching Matrix  2020

    【Book】 オムニチャネル時代における成果指標の現状とこれから, 『オムニチャネルと顧客戦略の現在』(近藤 公彦,中見 真也編著)  2019

    【Published Thesis】 USER'S PREFERENCE EVALUATION OF GREEN WALL AT UNIVERSITY EDUCATION AND RESEARCH BUILDING  2019

Education 【 display / non-display

  •  
    -
    2007.9

    Rikkyo University   Doctor Course   Completed

  •  
    -
    2002.3

    Rikkyo University   Master Course   Completed

  •  
    -
    2000.3

    Rikkyo University   Graduated

Degree 【 display / non-display

  • Doctor of Sociology - Rikkyo University

Campus Career 【 display / non-display

  • 2020.4
     
     

    Duty   Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences   Division of International Social Sciences   Professor  

  • 2013.4
    -
    2020.3

    Duty   Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences   Division of International Social Sciences   Associate Professor  

  • 2010.4
    -
    2013.3

    Duty   Yokohama National UniversityCollege of Business Administration   Associate Professor  

  • 2021.4
     
     

    Concurrently   Yokohama National UniversityInterfaculty Graduate School of Innovative and Practical Studies   Professor  

  • 2020.4
     
     

    Concurrently   Yokohama National UniversityGraduate School of International Social Sciences   Department of Business Administration   Professor  

display all >>

External Career 【 display / non-display

  • 2010.4
     
     

    Distribution Economics Institute of Japan   Visiting Researcher  

  • 2009.4
    -
    2010.3

     

  • 2005.10
    -
    2009.3

      Researcher  

  • 2004.10
    -
    2005.9

     

Research Areas 【 display / non-display

  • Humanities & Social Sciences / Commerce

  • Humanities & Social Sciences / Business administration

 

Books 【 display / non-display

  • オムニチャネル時代における成果指標の現状とこれから, 『オムニチャネルと顧客戦略の現在』(近藤 公彦,中見 真也編著)

    鶴見裕之( Role: Sole author)

    千倉書房  ( ISBN:9784805111819

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

  • マルチチャネル・ショッパー, 『オムニチャネルと顧客戦略の現在』(近藤 公彦,中見 真也編著)

    鶴見裕之( Role: Sole author)

    千倉書房  ( ISBN:9784805111819

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

  • SNSが販売実績に及ぼす効果の測定とソーシャル・リスニングの意義, 『消費者行動の実証研究』(守口剛,上田雅夫,奥瀬喜之,鶴見裕之編著)

    鶴見裕之( Role: Sole author)

    中央経済社  ( ISBN:9784502282614

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

  • デジタル時代のセールスプロモーション事例, 『デジタル時代のセールスプロモーションの基本』(販促会議編集部編)

    鶴見裕之( Role: Sole author)

    宣伝会議  ( ISBN:4883353745

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

  • SPの効果測定, 『デジタル時代のセールスプロモーションの基本』(販促会議編集部編)

    ( Role: Contributor)

    宣伝会議  ( ISBN:4883353745

     More details

    Language:Japanese Book type:Scholarly book

display all >>

Papers 【 display / non-display

  • The impact of emotional expression and product uncertainty in online customer reviews on the review helpfulness

    Feng Chaoyu and Hiroyuki TSURUMI

    The Japanese journal of behaviormetrics   49 ( 1 )   29 - 42   2022.3  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Single Work  

  • Behavioral Traits of Trial Members Captured from Partnership Loyalty Program

    Takashi TERAMOTO, Masaru WAKATSURU, Hiroyuki TSURUMI, Eiji MOTOHASHI, Shin SATO, Emiko NAKAGISHI

    The Japanese journal of behaviormetrics   49 ( 1 )   15 - 27   2022.3  [Reviewed]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Single Work  

  • SB7-1 広告におけるコンセンサス言語が購買意図に与える影響の研究

    王 義淳, 鶴見 裕之

    日本行動計量学会大会抄録集   49 ( 0 )   170 - 170   2021.8

    DOI CiNii Research

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Publisher:日本行動計量学会   Joint Work  

  • SB7-2 オンライン・レビューの有用度に対する感情要素の影響分析

    馮 超禹, 鶴見 裕之

    日本行動計量学会大会抄録集   49 ( 0 )   172 - 173   2021.8

    DOI CiNii Research

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Publisher:日本行動計量学会   Joint Work  

  • アフター COVID-19 に向けた小売業の顧客戦略: DX と機械学習を活用したパーソナライズの必要性

    鶴見裕之

    流通情報   549   13 - 21   2021.3  [Invited]

     More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)   Single Work  

display all >>

Awards 【 display / non-display

  • 2016年度 日本分類学会 論文賞

    2016   日本分類学会  

    Individual or group name of awards:中山厚穂、増田純也、鶴見裕之

  • 第11回「助成研究論文 吉田秀雄賞」常勤研究者の部 奨励賞

    2013.10   公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団  

    Individual or group name of awards:鶴見裕之、中山厚穂、増田純也

  • 第6回「助成研究論文 吉田秀雄賞」常勤研究者の部 第一席

    2008.10   公益財団法人 吉田秀雄記念事業財団  

    Individual or group name of awards:中山厚穂、竹内光悦、酒折文武、鶴見裕之、横山暁、増田純也

Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display

  • デジタル時代における店舗・経路選択メカニズムの解明

    2020.4 - 2025.3

    科学研究費補助金  Grant-in-Aid for Scientific Research(S)

      More details

    Grant type:Competitive

  • 組織構築に基づく強いブランドの開発プロセス

    2014.4 - 2017.3

    科学研究費補助金  Grant-in-Aid for Scientific Research(C)

      More details

    Grant type:Competitive

  • 消費者の商品カテゴリー購買行動における量的・質的な季節変動

    2011.4 - 2014.3

    科学研究費補助金  Grant-in-Aid for Young Scientists(B)

    Investigator(s):鶴見裕之

      More details

    Grant type:Competitive

Presentations 【 display / non-display

  • スマホアプリのプッシュメッセージを活用したモバイルクーポン効果検証

    中岸恵実子,三浦諒一,佐藤伸,寺本高,鶴見裕之,本橋永至

    日本マーケティング・サイエンス学会 第108回全国研究大会 

     More details

    Event date: 2020.12

    Language:Japanese   Presentation type:Oral presentation (general)  

  • オンライン・レビューの有用度に与える感情要素の影響分析

    馮超禹,鶴見裕之

    日本マーケティング・サイエンス学会 第108回全国研究大会 

     More details

    Event date: 2020.12

    Language:English   Presentation type:Oral presentation (general)  

 

Charge of on-campus class subject 【 display / non-display

  • 2022   Seminar 2b (Master's Programs)

    Graduate School of International Social Sciences

  • 2022   Seminar : Marketing 2

    College of Business Administration

  • 2022   Seminar : Marketing 1

    College of Business Administration

  • 2022   Management Studies Literacy

    College of Business Administration

  • 2022   Pre-Seminar

    College of Business Administration

display all >>

Charge of off-campus class subject 【 display / non-display

  • マーケティング・サイエンス

  • マーケティング・リサーチ

    Institution:首都大学東京

  • マーケティング・サイエンス

    Institution:首都大学東京

  • マーケティングサイエンス研究

    Institution:早稲田大学

  • 経営科学特論

display all >>