Affiliation |
Officer |
Job Title |
Executive Director(Vice President) |
Research Fields, Keywords |
ICT, マーケティング, 商品企画, 要求獲得 |
Mail Address |
|
Related SDGs |
The Best Research Achievement in Research Career 【 display / non-display 】
-
【Book】 技術者のためのマーケティング 2017.04
【Book】 「コト発想」からの価値づくり 2012.05
【Book】 中国市場参入 1999.05
The Best Research Achievement in the last 5 years 【 display / non-display 】
-
【Published Thesis】 システム開発におけるコミュニケーションベースの要求抽出法─その問題設定と取り組みの検討 2020.06
【Published Thesis】 「要求抽出技法の選定に関する課題と要求工学の取り組み」横浜経営研究,第39巻第3・4号,91~108ページ 2019.03
Education 【 display / non-display 】
-
-1997
Kobe University
-
-1991.3
Gakushuin University Graduated
Degree 【 display / non-display 】
-
Doctor of Business Administration - Kobe University
-
Master of Commerce - Kobe University
Campus Career 【 display / non-display 】
-
2021.4
Duty Yokohama National UniversityOfficer Executive Director(Vice President)
-
2013.4-2021.3
Duty Yokohama National UniversityFaculty of International Social Sciences Division of International Social Sciences Professor
-
2012.4-2013.3
Duty Yokohama National UniversityInternational Graduate School of Social Sciences Professor
-
2007.4-2012.3
Duty Yokohama National UniversityInternational Graduate School of Social Sciences Associate Professor
-
2002.4-2007.3
Duty Yokohama National UniversityInternational Graduate School of Social Sciences Associate Professor
Academic Society Affiliations 【 display / non-display 】
-
日本組織学会
-
日本商業学会
-
国際ビジネス研究学会
Research Areas 【 display / non-display 】
-
Humanities & Social Sciences / Commerce
Research Career 【 display / non-display 】
-
情報システム開発における要求抽出技法の実践適応性に関する実査研究
Grant-in-Aid for Scientific Research
Project Year: 2019 - 2023
-
ビジネスシナリオ教育プログラム開発に関する共同研究
Cooperative Research
Project Year: 2018.7 - 2019.3
-
研究部門における技術マーケティング能力向上プログラムの開発
Cooperative Research
Project Year: 2018.4 - 2018.9
-
エンジニアのマーケティング能力開発法
Project Year:
Books 【 display / non-display 】
-
「『コト発想』からの価値づくり」
( Role: Sole author)
千倉書房 ( ISBN:978-4-8051-09 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
-
イノベーションの実践理論
野中郁次郎、大薗恵美、児玉充( Role: Joint author)
白桃書房 ( ISBN:4561264558 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
-
「中国市場参入:新興市場における生販並行展開」
谷地 弘安( Role: Sole author)
千倉書房 ( ISBN:4805107642 )
Language:Japanese Book type:Scholarly book
Papers 【 display / non-display 】
-
システム開発におけるコミュニケーションベースの要求抽出法─その問題設定と取り組みの検討
谷地 弘安
横浜経営研究 41 ( 1 ) 41 - 57 2020.6
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜経営学会 Single Work
-
「要求抽出技法の選定に関する課題と要求工学の取り組み」
谷地 弘安
横浜経営研究 39 ( 3/4 ) 91 - 108 2019.3
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Publisher:横浜経営学会 Single Work
-
「模倣困難性」と「差別化」のマーケティング戦略論理: 伝統的「競争地位別マーケティング戦略論」を捉え直す
谷地 弘安
横浜経営研究 2012.12
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Single Work
-
国際マーケティング・ジョイントベンチャー序論 : 中国市場戦略の基盤再構築に向けて
谷地 弘安
横浜経営研究 2003.3
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Single Work
-
市場志向JVへの期待とオペレーション問題 : いかに海外JVのメリットを得るか
谷地 弘安
横浜経営研究 1999.6
Language:Japanese Publishing type:Research paper (bulletin of university, research institution) Single Work
Grant-in-Aid for Scientific Research 【 display / non-display 】
-
情報システム開発における要求抽出技法の実践適応性に関する実査研究
2019 - 2021
科学研究費補助金 Grant-in-Aid for Scientific Research(C)
Grant type:Competitive
Other external funds procured 【 display / non-display 】
-
研究部門における技術マーケティング能力向上プログラム開発
2020.3 - 2021.3
-
ビジネスシナリオ教育プログラム開発に関する共同研究
2019.7 - 2020.3
-
ビジネスシナリオ教育プログラム開発に関する共同研究
2018.11 - 2019.11
-
小売業の次世代ビジネスモデル創出のための市場価値探索法研究
2017.5 - 2020.5
Past of Collaboration and Commissioned Research 【 display / non-display 】
-
研究部門における技術マーケティング能力向上プログラム開発
Offer organization: 東ソー株式会社 Others
Project Year: 2020.3 - 2021.3
-
ビジネスシナリオ教育プログラム開発に関する共同研究
Offer organization: 日産自動車株式会社総合研究所 Cooperative Research within Japan
Project Year: 2019.7 - 2020.3
-
ビジネスシナリオ教育プログラム開発に関する共同研究
Offer organization: 日産自動車株式会社 総合研究所 Cooperative Research within Japan
Project Year: 2018.7 - 2019.3
-
小売業の次世代ビジネスモデル創出のための市場価値探索法研究
Others
Project Year: 2018.4 - 2020.4
-
研究部門における技術マーケティング能力向上プログラムの開発
Offer organization: 味の素㈱ 食品研究所 Funded Research offered by Enterprises
Project Year: 2018.4 - 2018.11
Charge of on-campus class subject 【 display / non-display 】
-
2022 Seminar : International Marketing Strategy 2
College of Business Administration